23 februari, 2013

PELARGONIOR I FÖNSTRET.

Idag startade minifolkets sportlov. Vi hade ju vårt "sportlov" för några veckor sedan så den här veckan blir det vistelse hos mina föräldrar. Ledigt för dem, ledigt för oss :)

När sportlovet sedan är slut, då måste man väl få börja önska att snön försvinner? Som jag längtar efter knoppar i träden och att få glimta de första snödropparna i trädgården.


Under tiden gror det inne. Jag har tagit upp pelargoniorna från vintervistelsen och små skott från dem får nu gro på sig i fönstren. De ger en så härlig grön färg mot allt det vita!



Jag hittade billiga kryddburkar på ICA för 10 kronor styck som nu får agera vaser. Tänk när dessa små växt på sig till ståtliga Mårbacka pelagonier.

Åh - nu börjar jag längta ännu mer. Kanske skulle ta och inhandla lite fröpåsar i helgen? Gärna i fin förpackning!

4 kommentarer:

  1. Enkel och stilrent men ack så fint! Jag är också så sugen på vår nu. Önskar dig en trevlig helg. Kram Nina

    SvaraRadera
  2. Your photos are always so inspiring and beautiful. Sinead

    SvaraRadera
  3. Ah, så härligt! Pelargonier är min favvis, så fin i sin enkelhet. Fina burkar du hittat!

    Kram
    Lotta

    SvaraRadera
  4. hoppas att mitt Ica oxå har de där.
    ser dessert serverat i dem:)
    och pärlor!

    Och dina bilder ALLTID lika fina!

    Stor kram från 'hon som kör så det ryker'

    SvaraRadera