01 oktober, 2012

OKTOBER-MOOD.

Första oktober idag. En av mina favoritmånader, kravlös på något sätt. Färgstark. Väldigt vacker (om solen vill visa sig).

Jag hoppas att den här månaden inte går för fort, för november, det är en månad jag inte gillar. Låt oss nu få njuta av vackra, sköna oktoberdagar. Gärna i en härlig färgskala av orange, rött samt grå toner!



Naturen är så vacker på hösten. Lilla U skrev så fint om just detta igår - med en påminnelse till alla att gå ut och ta vara på den. 

Varför inte i något varmt och stickat? Jag har bland annat sneglat på den här, eller den här att värma mig i framöver.


8 kommentarer:

  1. Vi får hoppas på en solig, härlig oktober kram Diana

    SvaraRadera
  2. vilka fina bilder. Håller med. Oktober är en härlig månad.

    SvaraRadera
  3. så fina bilder. och tack. och kram.
    jamen det är så lätt att gruffa ner sig i höst-depp ... åh nu blire mörkt. nu blire kallt.
    och ja. det är det ju också.
    så de där stickade tröjorna vill man ju gärna gå omkring i.

    vi måste ju bara ta och boka in den där träffen snart. vi panter-tanter (om man nu får kalla den där unga damen Rackarunge tant;).
    Ska du på instaträffen. Är det nästa helg va? Undrar om det är för sent att anmäla sig, för jag tror minsann jag är i stan då.

    kram.

    SvaraRadera
  4. Håller med: Mer oktober till folket och mindre november. Ska skriva till Reinfeldt om det.

    Vilka underbara bilder!!!

    SvaraRadera
  5. Mer välkomnade än så här kan väl inte hösten bli- med så vackra höstbilder- ljuvliga höst med alla sina färger. Kram Johanna

    SvaraRadera
  6. Men ååh! Så fint! Håller helt med dig! Gillar också oktober! Kan vara för att jag och Mannen i mitt liv, träffades just i oktober och gifte oss i oktober tre år senare ;) November, har bara några ljusglimtar, Minstingens födelsedag, den 1:a och att man får smygbörja lyssna på julmusiken! ;) :)
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  7. Underbart höstinlägg! Oktober är en av mina favoritmånader också :)
    Kram Madeleine

    SvaraRadera