23 maj, 2012

BLOMMIGT.

Liv och rörelse och suddig bild. Den reflekterar livet i maj kan man säga. Fönsterna står öppna här hemma och det doftar blommor. Mmm - ljuvligt.

Här kommer en liten dagens, tror det är min första(?) som också går i blommigt. Blusen är från Zara och mitt bland alla blommor två par fjärilar runt halsen - Miss Butterfly från Efva Attling. Det halsband som jag köpte på bloggeventet där i början av april. Gillart!


Jag har precis kommit in från trädgården efter en liten kamp mot alla maskrosor. Det är många, väääldigt många. Tror att det just nu står 768-32 mellan mig och dem. Den höga siffran står för de maskrosor som är kvar. De som stod där ute och hånlog i gult när jag gav upp och gick in. I morgon ger jag igen, då blir det gräsklipparn...

16 kommentarer:

  1. Vilken härlig blus, den blir man glad av!
    Lycka till med maskrosjakten imorgon!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag gillar också det där fina halsbandet! Lycka till med maskrosorna, en evighetskamp här hemma:) kram Nilla

    SvaraRadera
  3. Snyggo!
    Mera "dagens" åt folket ... !

    Och hälsa Mrs. Scull. Hoppas att ni har det lattjo!

    SvaraRadera
  4. Underbart halsband!
    När du är klar med dina maskrosor så finns det 640 m2 tomt i Mälis som skulle behöva maskrosmördarhjälp ;-) ;-) Här har vi resultatet 15000 mot 0 i maskrosornas favör.

    SvaraRadera
  5. Gillar dagens. Alltså vin och soda, men också Annixen dagens. Och jag höll på att bli tokig igår när jag kommenterade på din blogg från mobilen utan lyckat resultat. Error.....! Idag har jag helt glömt vad jag skulle skriva.

    Gillar ofta allt med fjärilar, så även idag.

    Jag fick en väldigt flott present av min man i helgen. Något för dig kanske. På boggen i morgon.. spännande va!?

    Jo, jag vidarebefordrade dina komplimanger till min syster idag, hon blev alldeles generad. Du skulle sett henne idag - snygg vara bara förnamnet!

    SvaraRadera
  6. Jamen usch visst är det jobbigt, här har vi inga maskrosor, vi kör med kirskål all over. Det kan också vara vackert om man bara ser grönskan. För någon minut eller så, sen vill man bara få bort dem.
    Säger som ovan. Snyggo! Härlig sommarbild.

    SvaraRadera
  7. Ja det normala är väl att föra en kamp mot maskrosorna och inte hylla dem med en sång. Men så dum är jag. Snygg blus du har när du krigar,lite engelskt på nått sätt!

    Kram och lycka till i nästa rond!

    SvaraRadera
  8. Maskrosor såg jag en hel massa idag. Jag fann det jag såg som vackert :-)

    SvaraRadera
  9. Vad fin du är! Och jo, nu blommar maskrosorna hos oss också. Och kirskålen frodas. Och kvickroten blommar. Suck. :-)

    Kram!

    SvaraRadera
  10. Åh vad GLAD man blev åt din fina blus - UNDERBAR!

    Men vad f*n är det med MASKROSORNA i år??? De är ju så MÅNGA - tror du de försöker ta över:)

    SvaraRadera
  11. Hej snygging!

    Vad fint tillsammans, halsbandet, blusen och du!

    SvaraRadera
  12. Underbar blus söta du :) och halsbandet åhh, så du slog till på ett halsband på eventet ;) jag velade men det blev inget.kramar i massor Diana

    SvaraRadera
  13. ... och så kom jag på att jag trots allt är lite glad över att ha konstgräs på gården. För då slipper jag maskrosorna :)

    SvaraRadera
  14. Vilken vacker blus och det där halsbandet såg jag på min chef och det var supersnyggt! Ha en fin torsdag! Kram

    SvaraRadera
  15. Snyggt och halsbandet är underbart.
    Jag håller på dig imorgon!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  16. Underbar blus! samma här - alltid en kamp mot maskrosorna kram

    SvaraRadera