09 mars, 2012

WIG AVEDA.

I onsdags var jag och en kollega hos Wig Aveda på en jättemysig kundkväll. Det var så underbart att efter en dag på kontoret anlända till salongen och bli fullt ompysslade av Avedas trevliga personal. Med gott bubbel i handen slog vi oss ned och fick både hand- och huvudmassage och därefter light ansiktsbehandling och sminkråd. Kan det bli bättre en vanlig vardagskväll?


Jag klipper mig regelbundet hos Camilla (som skymtas i kassan) och har även gjort ansiktsbehandlingar hos Jessica i SPA-delen. Visst är det toppen med en salong med både frisörer, hudterapeut och massör under samma tak? 

Varje gång jag gör en behandling så blir jag påmind av varför jag inte unnar mig detta mer regelbundet. Det är som en lugn oas att kliva in i SPA-delens behandlingsrum.


I salongen jobbar man enbart med Avedasprodukter (de enda i Sverige). Ett märke som är en föregångare bland ekologiska skönhetsprodukter. Jag har även tidigare i bloggen nämt deras ekologiska te.


Fin liten goodiebag fick vi med oss hem! Jag inhandlade även ett schampo och balsam; en ny hårvårdserie - invati. Dessa produkter ska hjälpa till att öka volymen på håret och även minska håravfallet. Jag med mitt tunna hår behöver verkligen det här.

Tjockt, härligt hårsvall till sommaren - here we go! :)

1 kommentar:

  1. Jag ska boka tid. Gick på det i London. Gillar massvis!!!!

    Trevlig helg & stor kram!!!
    Ulrika

    SvaraRadera