16 februari, 2012

DET LILLA TV-RUMMET.

Inflyttningen till vårt lilla tv-rum som jag tidigare skrivit om börjar nu äntligen bli klart. Det var det sista rummet i vår källare som behövde renoveras och diskussionerna gick fram och tillbaks kring vad vi skulle använda rummet till. Vi behövde mer förvaring samtidigt som behovet fanns för ett TV-rum. Träningsrum kom också på tal men det gick tack och lov att förhandla bort (phju).


Vår gamla soffa har fått flytta ner hit och i den ligger två nya kuddar från H&M Home. Soffbordet Around från Muuto har varit en favorit under en tid. Jag är så glad att det nu finns i vår ägo!


Och här nere hänger minifolket för jämnan numera. Det dansas till smurfar, körs rally och spelas Rock band. Det bästa med det här är att alla spelkonsoler, sladdar och fodral nu har försvunnit en trappa ner och bort från vardagsrummet. Allt förvaras i nomess balsaboxar. Eller kanske inte alltid. Allt som oftast är de utspridda på golvet till mammans förtret...


Det blev ett spel och TV-rum, men vi har även skärmat av med en väggkonstruktion som består av två stora dörrar. Bakom dem har vi byggt upp ett hyllsystem för förvaring. Ett tv- och förådsrum a'la kvadratsmart som IKEA skulle kallat det! 

Här ser ni ena halvan av den  platsbyggda väggen. Tv, balsaboxar och spel är inbyggda i den ena av de två stora dörrarna. Vi valde en grå heltäckningsmatta på golvet och den är så skön under fötterna!


Ljus från H&M Home i koppar får bryta av mot det ljusa bordet i trä. Tycker så mycket om den här ljusserien. Har många av de vita ljusen men blev mycket förtjust i de i metallicfärgat glas när jag var i butiken senast.


Här en glimt bakom dörrarna/väggen. Så skönt att få lite ordning och reda med en mängd vita förvaringsboxar från Granit. Vi tömde deras lager på just den här sorten när vi var där. Det var inte lätt att få in dem i bilen kan jag säga. De är ju redan monterade! 

Det var nog en ganska rolig syn när vi kämpade där på parkeringen i Sickla...


13 kommentarer:

  1. Men så fint! Vem skulle inte vilja hänga i det rummet! Och vilken smart förvaring, påhittigt!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Men vad fint ni fått det! De där boxarna ser ju helt perfekta ut för förvaring av spelgrejor. Vad har du för storlek på dem?

    SvaraRadera
  3. Men så himla fint - och praktiskt! Fritt fram för speltajm! :)

    SvaraRadera
  4. Himla smart planerat med bra funktioner - och framförallt fint! Bra jobbat!

    SvaraRadera
  5. Ser ju helt perfekt ut! Snyggt!

    SvaraRadera
  6. Men åh vad inspirerande!! Jag har planerat ett besök på Länna möbler på lördag och det kan sluta hur som helst. (min personliga bankman drar skräckslagen efter andan) Drömmer om att klä en hel vägg med String... Det där soffbordet är hur snyggt som helst BTW.

    Lustigt nog gör vi också om TV/gästrum på undervåningen, men träningsrum har det tack-o-lov aldrig varit tal om...

    SvaraRadera
  7. Så tjusigt! Vårt tv-rum/spelrum/musikrum/lagerrum i källaren är lite mer rufft kan jag säga... här finns inspiration att hämta må jag säga. Och det där Muuto-bordet, så snyggt!
    Ha en fin helg!
    Kram
    Maria

    SvaraRadera
  8. Härligt med ordning & reda, sådant som jag också uppskattar :-)

    Vilken fin kudde du har i soffan, den med fågeln.

    Ha en fin kväll

    SvaraRadera
  9. Tack för all fin respons, blir jätteglad!

    Maria, storleken vi gar på balsaboxaena är L, de finns även i XL.

    SvaraRadera
  10. Jag så gillar bordet från muuto, det är på min önskelistan sedan lång tid :)

    SvaraRadera