21 september, 2011

DET TURKOSA BORDET.

Nu har lillebror äntligen fått ett eget litet skrivbord. Det gamla bordet har fått ny färg och flyttat in i hans rum. I och med att rummet inte är så stort så blev storleken perfekt. Här ritas och skrivs det nu för fullt! Anslagstavlorna blev nästan som en liten mood board med en mix av Star Wars bilder, Mario gubbar, tatueringar och samlarkort - en föränderlig plats för framtiden!


Turkost bord med svarta detaljer. Stolen, papperskorgen, pennskrinet och lampan kommer allihop från IKEA. Jag sparar inredningstidningar på hög på golvet, G gör detsamma fast med Kalle Anka.


Mycket robotar är det just nu, här i form av två pennor inköpta på Åhléns.
Snart kommer de kompletteras med en till plåtrobot inköpt på nyöppnade Little Cute Mokkasin.


Klassiska anslagstavlor i kork med olika bilder, vykort och tatueringar. 
Vykortet med katten i racerbil är inköpt på ROOM.


Och den lilla fina spargrisen från Norsu Nostalgi, även den från ROOM.

Jag tycker att det är så rolig att fixa med barnens rum, speciellt när de själva är med och målar och skruvar. Oj, vad de tycker att det är skoj! Lillebror är nöjd med denna lilla plats, mycket nöjd och det var målet.

13 kommentarer:

  1. Det blev ju jättefint! Turkost är en glad färg!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vad fint det blev! Härlig mix av färger och former och extra kul att lillebror själv fått vara med och bestämma. :) Kan förstå att han gillar det!

    Kram Karin

    SvaraRadera
  3. Jättefint! Wow!
    Gillar även tapeten (vår A har den oxå men i gult)

    SvaraRadera
  4. Jag älskar turkos. Det blev fint!

    SvaraRadera
  5. Jag älskar turkos. Det blev fint!

    SvaraRadera
  6. Det blev jättefint! Fortsätt med färg och detaljer a la Mokkasin så blir det ett mysigt pojkrum.

    SvaraRadera
  7. Snyggt det blev! Tack för inspirationen, jag fixar med storebrorsrum just nu. Planen är också att få hit ett äldre bord och måla om. Får visa ert bord för min son tror jag!

    SvaraRadera
  8. Snyggt!!

    Dom stolarna gillar jag skarpt. Och en sådan lampa vill min Herman också ha fast i krom..

    SvaraRadera
  9. Såå fint, bra jobbat av er båda två! Både tufft och lekfullt, fin balans : ) och robotpennorna slank ner häromdagen hos mig också. Fast tanken är julklappar, att stoppa i strumpa - ehh jag vet, jag är tokig i julen och nu har jag officiellt börjat!
    Malin

    SvaraRadera
  10. HELT underbar liten arbetshörna!Vad fint du har mishmatchat det klarturkosa bordet med den mildare gröna tapeten. Jag skulle gärna flytta in där själv, till och emd ta robotpennorna med mig :)

    SvaraRadera
  11. Jag förstår att han är nöjd. Jättefint.

    Ha det gott

    SvaraRadera
  12. Men vad fint ni fixat till det!!!

    SvaraRadera
  13. Men snyggt! Du ser, tukost är ju kanon. Och tapeten, jätte-jättefin.

    SvaraRadera